FANDOM

برنامه به هر کودک یک لپ تاپ افغانستان در پاکستانویرایش

اولین پروژه عملی به هر کودک یک لپ تاپویرایش

Atlas.jpg

  • بتاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۸۶ هجری شمسی اولین پروژه عملی به هر کودک یک لپ تاپ در موقعیت پیربداهی شهر راولپندی پاکستان در مکتب بعد از وقت افغانی بنام اطلس پبلک سکول بساعت ۳ بجه عصر بوقت پاکستان شروع و عملی گردید. دکتر حبیب مع تیم همکار خود شامل سلمان منهاس٬ وقاص ناصر طور٬ اینجانب صهیب عبیدی٬ عثمان منصور انصاری و عبدالناصر ساعت ۳ بجه از دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد٬ دفتر ساحوی سازمان غیر منفعتی ((به هر کودک یک لپ تاپ)) همراه با ۳۰ عدد ایکس او های ورژن بی دو و ۲ عدد ایکس او های ورژن جدیدتر بی چهار عازم آن مکتب که قبلاْ اراده عملی سازی پروژه در آن گرفته شده بود٬ شدند.

بعد از رسیدن به آن مکتب و تعارف با مدیر ٬ استادان و شاگردان که از صنف اول الی ششم بودند٬ دکتر حبیب شروع به ارائه یک نمایش و تعارف این پروزه و لپ تاپ ها نمودند. قبل از همه تلاوت سوره مبارکه الفاتحه را در یکی از ایکس او ها اجراء نمودند که همه با بسیار تعجب و خوشحالی بدان گوش میدادند. بعدا دکتر یک تقدیم کوتاه نیم ساعته در مورد کارکرد این لپ تاپ ها عملا به شاگردان و استادان دادند و همچنان به سوالات شاگردان نیز پاسخ میدادند. دکتر برایشان وعده داد چون این پروژه یک پروژه ابتدایی و امتحانی هست و با کامیابی آن ما امیدهای زیادی بسته ایم٬ بعد از دو ماه ما نتایج این پروژه را برآورد خواهیم کرد و همچنان از مستفیدین این لپ تاپ ها که شاگردان و استادان اند٬ ازشان در آخر پروژه امتحانی نیز گرفته خواهد شد و برای کسانی که نمرات عالی یعنی اول٬ دوم و سوم شده باشند٬ یک یک لپ تاپ داده خواهد شد.

برای تعلیم دادن آنها چون اکثریت شاگردان پشتو زبان بودند٬ مسئول بخش پشتو عثمان منصور را مسئول تدریس و رهنمایی آنها مقرر نمودند و صهیب عبیدی را همکار آنها برای دری زبانان مقرر نمودند. آنها روز های جفت هفته (شنبه٬ دوشنبه و چهار شنبه) را برای آنها تعیین نمودند.

دکتر حبیب ازین پروژه بسیار اظهار خورسندی و اطمینان میکند و امیدوار هستند که در آینده پروژه های ما با کامیابی های روبرو شوند.

در ضمن شاگردان و استادان سوالاتی نیز داشتند و همچنان بسیار ابراز خوشحالی و متحرک بودند.

در آخر برنامه به شاگردان صنوف ششم و پنجم که جمله ۱۹ شاگرد بودند و ۸ معلم آن مکتب لپ تاپ ها داده شد و از همه تقاضا گردید تا اینرا یاد بگیرند و همچنان از آن حفاظت هم نمایند.

عکس های پروژهویرایش

Atlas Public Sch Pirwadai 025.JPG

  • برای دیدن عکس های این پروژه به این البوم وارد شوید.

کلیپ های ویدیویی پروژهویرایش

اینجا کلیپ های ویدیویی خودمان در اولین پروژه عملی به هر کودک یک لپ تاپ افغانستان در مکتب اطلس در پاکستان را دیده میتوانید.

اخبارویرایش

خبر این پروژه را در سایت تول افغان بزبان پشتو بخوانید.

در اطراف شبکهٔ ویکیا

ویکی تصادفی